Kokosový olej - ako ho využiť v kuchyni?

Kokosový olej - ako ho využiť v kuchyni?

Kokosový olej má veľké množstvo pozitívnych účinkov na naše zdravie. Za zmienku určite stojí schopnosť znižovať „zlý“ HDL cholesterol a znižovanie pocitu hladu. Okrem toho pomáha zvyšovať metabolizmus a v poslednom období sa objavujú štúdie, ktoré potvrdzujú, že kokosový olej dokáže znižovať stres.

Kokosový olej môže byť v domácnosti využívaný na veľa rozličných spôsobov, o ktorých si môžete prečítať tu.Na našom blogu tiež nájdete článok s najčastejšie kladenými otázkami o kokosovom oleji. Nájdete v ňom odpovede na otázky, ktorý kokosový olej je najlepší, čo obsahuje, ako ho skladovať, a napríklad aj to, pri akej teplote sa topí.

Dnes sa pozrieme bližšie na to, ako kokosový olej využiť v kuchyni.

Na čo je dobrý kokosový olej?

Ako sme to už spomínali na začiatku, kokosový olej má pozitívne účinky na zdravie. Čo však treba mať na pamäti je, že aj keď vám môže pomôcť znižovať váhu a cholesterol, je to predsa len tuk. 100g kokosového oleja obsahuje 898 kcal a tak to s ním netreba preháňať.

Kokosový olej môžete využiť na viacero spôsobov. Napríklad na varenie, na pečenie, alebo na prípravu rôznych studených potravín.

Kokosový olej v kuchyni.

Ešte predtým ako sa rozhodnete kokosový olej využiť v kuchyni, určite by ste mali vedieť, ktorý olej je na danú činnosť najlepší.

Na pečenie vám odporúčame použiť rafinovaný kokosový olej, ktorý sa dá nahrievať do teploty 200° Celzia. Takýto olej je väčšinou bez zápachu čo znamená, že si budete môcť pochutnať na vašom jedle bez kokosovej arómy.

Rafinovaný kokosový olej je tiež vhodný na vyprážanie alebo pečenie v rúre. Okrem toho ho môžete tiež využiť pri príprave rôznych Ázijských jedál (stir-fry), kde je potrebná vyššia teplota oleja. 

Ak ste fanúšikom popcornu, môžete kokosový olej pokojne zameniť za maslo alebo rastlinný olej. Čo vám ešte môžeme poradiť, je natieranie kuracieho alebo morčacieho mäsa s kožou kokosovým olejom, predtým ako ho okoreníte. To zaručí, že koža bude chrumkavá a mäso vo vnútri zostane mäkké.

Okrem pečenia môžete kokosový olej využiť aj pri klasickom varení. Na takéto účely je dobré použiť nerafinovaný (virgin alebo panenský) kokosový olej, ktorý sa môže nahrievať do teploty 175°C. Ten má vo väčšine prípadov typickú kokosovú chuť preto je vhodný napríklad na prípravu rôznych Thajských polievok alebo curry s kokosovým mliekom.

Môžete na ňom posmažiť cibuľku, rôznu zeleninu, ryby, poprípade kuracie a morčacie mäso bez kože. Takýto panenský kokosový olej môžete tiež pridať do kávy poprípade čaju, kde vám dodá potrebnú energiuzvýši metabolizmus.

V neposlednom rade je kokosový olej vhodný aj na konzumáciu za studena. Pokojne ho preto pridajte do nepečených zákuskov, rôznych čokoládových trufflí, fit-tyčiniek alebo do šejkov.

A čo dodať na záver?

Ako vidíte, kokosový olej sa dá v kuchyni využiť na veľa spôsobov. Z nášho pohľadu vám ho určite odporúčame pridať do vašej každodennej stravy. Ak ho využijete správne, jedlá, ktoré s ním pripravíte, sa stanú o niečo zdravšími.  

Nezabudnite však na jednu podstatnú vec. A tou je preverenie pôvodu a zloženia kokosového oleja, ktorý si chcete kúpiť. Niekedy totiž môžete natrafiť na taký, ktorý pochádza z neekologickej farmy, kde sú potláčané ľudské práva, alebo kde je pri zbere devastované životné prostredie. Okrem toho sa  v ňom môžu nachádzať rôzne škodlivé prísady a konzervanty. Našťastie, takéto prípady sú veľmi zriedkavé.



Zanechať komentár

Predtým, ako sa príspevky zobrazia, budú schválené.