10 vecí, ktoré by ste mali vedieť o sušenom ovocí.

10 vecí, ktoré by ste mali vedieť o sušenom ovocí.

Sušené ovocie u nás patrí k pomerne známym potravinám. Medzi tie najznámejšie z nich určite patria sušené slivky, marhule, hrozienka, datle, brusnice a čučoriedky. Okrem nich sú bežne dostupné aj sušený ananás, jablká, hrušky alebo banány.

Sušené ovocie obsahuje zdravé živiny, vlákninu, antioxidanty a aj niekoľko vitamínov. A aj preto patrí medzi veľmi obľúbenú desiatu alebo olovrant, ktorý majú v obľube hlavne deti.

A čo by ste ešte mali o sušenom ovocí vedieť?

10 vecí, ktoré by ste mali vedieť o sušenom ovocí.  

Čo je sušené ovocie?

Sušené ovocie, ako to už naznačuje samotný názov je ovocie pozbavené všetkej vody, ktorú obsahuje v surovom stave. Ovocie sa po umytí vloží do špeciálnych sušičiek a tak sa suší niekoľko hodín.

Čo obsahuje sušené ovocie?

Sušené ovocie obsahuje približne tie isté živiny ako to surové. Avšak, tu treba poznamenať, že ak by sme brali do úvahy iba samotnú váhu, sušené ovocie obsahuje oveľa viac vlákniny ako to surové.

Okrem toho v sebe sušené ovocie ukrýva vitamíny A, C, a E, železo a rôzne antioxidanty. 

Aké sú jeho výhody na zdravie?

Medzi hlavné zdravotné výhody sušeného ovocia patrí znižovanie krvného tlaku, zápalov v tele, vylepšovanie trávenia, a tiež aj znižovanie cholesterolu. 

Ktoré sušené ovocie je najzdravšie?

Tu musíme poznamenať, že medzi najzdravšie sušené ovocie patrí také, do ktorého nebol pridaný žiadny cukor a tiež nebolo ošetrené oxidom siričitým. Ten sa používa pri konzervácií sušeného ovocia a vďaka nemu si takéto ovocie ponecháva svoju pôvodnú farbu. Okrem toho môže oxid siričitý spôsobovať po nadmernej konzumácií problémy s trávením.

Ako skladovať sušené ovocie? 

Sušené ovocie odporúčame skladovať v zatvorenej nádobe alebo sáčku na suchom a tmavom mieste.  

Ako umyť sušené ovocie?

Pravda je taká, že ak konzumujete sušené ovocie priamo z balenia nemusíte ho nijako umývať. V niektorých prípadoch ho však môžete pred konzumáciou zaliať vriacou vodou a nechať odstáť približne 30 minút. Takéto sušené ovocie je vhodné hlavne na pečenie alebo prípravu takýchto datľovo pistáciových guličiek. 

Je sušené ovocie vhodné pre deti?

Sušené ovocie je pomerne zdravé a aj preto je veľmi vhodné pre deti ako desiata alebo olovrant. Pamätajte však, že sušené ovocie by ste mali dávať len tým deťom, ktoré už pravidelne jedávajú tuhú stravu.

Je sušené ovocie vhodné pre cukrovkárov? Aký je glykemický index sušeného ovocia?

Odpoveď na túto otázku nie je až taká jednoznačná. Niektoré druhy sušeného ovocia obsahujú viac ako 50g cukru na 100g produktu a ich glykemický index môže byť okolo 60.

Vysoký obsah cukru a aj glykemický index môžu mať pre cukrovkárov aj nežiadúce zdravotné účinky. Vyššia konzumácia môže spôsobovať napríklad priberanie na váhe, srdcovo cievne ochorenia a tiež môže zhoršiť aj samotnú cukrovku.

Preto vám odporúčame konzumovať len niekoľko gramov sušeného ovocia denne.

Znižuje sušené ovocie cholesterol?

Podľa posledných štúdií niektoré druhy sušeného ovocia môžu znižovať cholesterol. Jedná sa hlavne o sušené slivky, ktoré obsahujú vysoké množstvo antioxidantov a môžu znižovať „zlý“ LDL cholesterol.  

Obsahuje sušené ovocie oxid siričitý?

Ako sme už opisovali vyššie, niektoré sušené ovocie obsahuje aj oxid siričitý. Výrobcovia ho používajú aby si ovocie zanechalo pôvodnú farbu a vyzeralo lepšie.

Ak však môžete, kupujte si sušené ovocie, ktoré nie je „sírené“.

A čo dodať na záver?

Ako ste si už možno všimli, prednedávnom sme do našej ponuky pridali aj niekoľko druhov sušeného ovocia.  

Teraz si u nás môžete kúpiť napríklad sušenú morušu, sušené marhulechrumkavé jablká.

Naše sušené ovocie je 100% prírodné, neobsahuje žiadny pridaný cukor a nie je ošetrené oxidom siričitým.

Zanechať komentár

Predtým, ako sa príspevky zobrazia, budú schválené.