InfiNuty osobne. Rozhovor s Ivom a Marekom, zakladateľmi a majiteľmi InfiNuty o ich začiatkoch, obľúbených produktoch a plánoch na rok 2021.

InfiNuty osobne. Rozhovor s Ivom a Marekom, zakladateľmi a majiteľmi InfiNuty o ich začiatkoch, obľúbených produktoch a plánoch na rok 2021.

 

Či už patríte do skupiny ľudí, ktorá nás ešte nepozná, alebo ste na našej stránke prvý krát, alebo patríte k našim verným fanúšikom a zákazníkom, tento článok je pre vás všetkých.

Dozviete sa niečo o našich začiatkoch, o dobrých a zlých časoch, ale aj o tom čo máme pre vás v pláne v roku 2021.

InfiNuty, kto sme.

Na začiatok si ešte pripomeňme, kto vlastne stojí za značkou InfiNuty. Firmu založili dvaja dlhoroční kamaráti Ivo a Marek v roku 2017. Od tej doby sa im podarilo firmu dostať do povedomia zákazníkov nie len na Slovensku, ale aj v Čechách, a dokonca aj v Anglicku.  

Medzi najväčšie úspechy firmy patrí výhra 8 zlatých hviezdičiek na gastronomickej súťaži Great Taste Awards v rokoch 2019 a 2020. A to ešte dodajme, že 100% Pistáciové maslo vyhralo v roku 2019 3 zlaté hviezdy a stalo sa tak najlepším pistáciovým maslom na svete.  

 

InfiNuty osobne. Rozhovor s Ivom a Marekom, zakladateľmi a majiteľmi Infinuty o ich začiatkoch, obľúbených produktoch a plánoch na rok 2021.

 

Čo ťa na ceste (práci) s InfiNuty najviac prekvapilo? 

Marek:

Koľko ľudí oceňuje našu prácu a kvalitu. Na trhoch a všade tam, kde sa osobne stretávame so stálymi ale aj novými zákazníkmi, nám vravia, že lepšie orechy ako tie naše ešte nikdy nejedli. To je to, čo mňa osobne vždy nakopne a dodá novú energiu do práce :)

Ivo:

Keďže pred InfiNuty som nemal žiadne reálne skúsenosti s podnikaním, tak negatívne ma najviac prekvapilo to, aké zložité je na Slovensku niečo vybudovať. My sme jeden celý rok čakali iba na to kým sa nám podarilo vybaviť všetky potrebné povolenia a certifikáty aby sme mohli oficiálne začať budovať firmu.
Naopak, veľmi pozitívne ma prekvapil prístup našich zákazníkov. Či už v úplných začiatkoch, kedy o nás nikto nevedel a iba pomaličky sme sa dostávali do povedomia, najmä vďaka našim známym a kamarátom, alebo aj neskôr, kedy nám ľudia písali a píšu o tom ako nám držia palce a akú skvelú robotu robíme. Bude to znieť možno ako klišé, ale naozaj to je pocit na nezaplatenie, keď nieto ocení vašu robotu.

Ktorý je tvoj najobľúbenejší produkt a prečo?

Marek:

Z orechových masiel je to 100% arašidy a naša novinka NugetNuty. Mám veľmi rád arašidy. Keďže naše 100% maslá neobsahujú nič iné okrem orieškov, presvedčil som sa že príslovie „menej je niekedy viac“ aj 100% platí No a v kombinácii s BIO kokosovým olejom, BIO kakaom a slovenským medom je to naozaj to pravé.

Z balených orechov sú to naše grécke mandle.

Ale taktiež som sa presvedčil, že naozaj platí aj staré osvedčené „100 ľudí, 100 chutí“. U nás si každý nájde to svoje...  

Ivo:

Pre mňa je to z masiel úplná klasika – čiže 100% arašidové maslo. Toho zjem na „tony“ a doslova si neviem predstaviť deň bez arašidového masla. Z orieškov mám veľmi rád naše mandle a makadamové orechy.  

S ktorým produktom ste mali najväčší problém pri jeho vytváraní? A na druhej strane, ktorý bol najľahší?

Marek:

Za mňa jednoznačne 100% vlašské orechy a Vlašské orechy s medom. Nakoľko vlašské orechy majú svoju nezameniteľnú horkú chuť, obával som sa, či to ľudí zaujme. Na moje prekvapenie bol o ne záujem, no rôzne faktory prispeli k tomu, že tento druh masla už v ponuke nemáme.

Ľahký nie je žiadny, to vravím s plnou vážnosťou. Keby to, čo robíme, bolo ľahké, robil by to každý :)

Ivo:

Určite najzložitejšie sme to mali s ČokoNuty. Išlo o to, že od úplného začiatku sme chceli vyrábať produkty, v ktorých nebude soľ, palmový tuk a cukor. A práve ten cukor je veľmi často súčasťou všetkých čokoládových nátierok. Avšak naši zákazníci nás doslova bombardovali otázkou kedy budeme mať niečo podobné v ponuke. Zo začiatku sme sa tomu úplne bránili, ale potom sme si povedali, že vytvoríme niečo vlastné a úplne nové. A tak, po niekoľkých týždňoch skúšania a testovania vzniklo ČokoNuty. Úplne bez cukru.

Čo najviac prispelo (ktorý faktor) k vášmu úspechu? (pozn. InfiNuty vyhralo 8 zlatých hviezdičiek na Great Taste Awards 2019 a 2020)

Marek:

Podľa mňa je to úprimnosť, je to súčasť našich hodnôt. Vždy si otvorene povieme, s čím súhlasíme a naopak, čo sa nám nepáči. To určite prispeje k tomu, aby naše produkty sú tej najvyššej kvality. 

Ivo:

Určite to je kvalita orechov. My sme úplne zavrhli možnosť ísť po cene a aj keď sme vyskúšali veľmi veľa orechov, ktoré boli častokrát oveľa lacnejšie, vždy sme sa vrátili k tým, ktoré chutili najlepšie. Myslím si, že v tomto segmente sa riskovanie s kvalitou nevypláca. Sme relatívne špecifický segment na trhu, kde ľudia uprednostňujú kvalitu pred cenou. Aj my sme sa poučili a stalo sa nám, že sme po negatívnej skúsenosti stiahli celú várku produktov len preto, aby sme si u zákazníkov nepoškodili dobré meno. Finančne to pre nás síce bola čistá strata, ale z dlhodobého hľadiska sa to určite vyplatilo, pretože zákazníci si už zvykli na vyšší štandard a pravidelne sa k nám vracajú.

Kedy ste zažili tie najhoršie časy, a čo presne vám pomohlo ich prekonať?

Marek:

S podnikaním prichádzajú aj pekné časy ale určite prídu aj časy ťažké, ja osobne s tým rátam a je to súčasť života každého podnikateľa a v podstate aj každého jedného človeka.

Z tých ťažkých časov, ktoré nás doteraz postretli, by som určite spomenul naše začiatky, kedy sme pripravovali našu výrobňu. Časový stres a legislatívne podmienky mne osobne určite na pohode nepridali. Ale prekonali sme to vďaka nášmu odhodlaniu a viere, že to čo chceme robiť bude mať význam a úspech.

Ivo:

Najhoršie časy boli asi v úplných začiatkoch, kedy sme mali vytvorené kvalitné produkty, mali sme vytvorenú značku a všetky podmienky na štart, ale napriek tomu sme nemohli začať práve kvôli spomínaným problémom s rôznymi povoleniami. Vtedy sme každý deň tŕpli, či medzičasom nepríde nejaká nová firma, ktorá nás v niečom predbehne. Samozrejme, konkurencia bola už aj pred nami, a bude vznikať stále, ale ako sa s ňou „pobijeme“ je už iba v našich rukách. Narozdiel o toho, vtedy nebolo v našich rukách nič a museli sme iba čakať. To bolo asi najhoršie obdobie. Odvtedy síce bolo mnoho vzostupov a pádov, chýbajúcich peňazí a času, ale vždy sme sa navzájom podržali. Myslím, že to, že sme začali dvaja, bolo veľmi podstatné rozhodnutie, pretože asi ani jeden z nás by to nedokázal dotiahnuť až sem úplne sám. Veľakrát sa nezhodneme, veľakrát máme rozdielne názory, ale vždy dokážeme nájsť spoločnú cestu a navzájom sa podržať keď niečo nejde podľa plánu.

Aký bol váš najväčší úspech u zákazníkov, na ktorý ste najviac hrdí? (pozn. nie Great taste Awards) 

Marek:

Ako som spomenul, pre mňa je to určite to, keď sa zákazník vráti k nám kúpiť náš výrobok s informáciou, že nič lepšie ešte nejedol. Ja osobne sa najviac teším faktu, že týchto zákazníkov je čoraz viac a že obchodní partneri objednávajú pravidelne a veľkosť objednávok sa zvyšuje. 

Ivo:

Najväčší úspech je podľa mňa to, že sme si vybudovali sieť zákazníkov (bežných ľudí aj obchodov), ktorí naše produkty nakupujú pravidelne. Je oveľa jednoduchšie niečo predať raz, ako to predávať pravidelne a dlhodobo.

Ak by ste mali zajtra začať s InfiNuty znovu a mohli by ste zmeniť jednu vec, ktorá by to bola a prečo?

Marek:

To si nechám pre seba, nakoľko človek sa učí aj na vlastných chybách. Ja o chybách, ktoré spravím, nerád rozprávam, radšej sa z nich poučím aby som ich v budúcnosti neopakoval :)

Ivo:

Jednu vec? Tak tá jedna vec by bola asi „všetko“ 😊 Ale nie, vo všeobecnosti by sme mali asi povedať, že by sme nemenili nič, ale berieme to tak, že všetko čo sme urobili, by sa s odstupom času dalo urobiť ešte o stupeň lepšie. Na druhej strane, veľa zlých vecí nás nakoniec posunulo dopredu, čiže všetko malo svoj zmysel. Ak teda musíme povedať iba jednu vec, tak asi by sme v začiatkoch investovali do iných vecí a zariadení. Inak by sme nemenili nič konkrétne. Všetko nás niečo naučilo.

Čo môžeme očakávať od InfiNuty v roku 2021?

Marek:

Plánov v hlave je veľa, ani tu by som radšej nepredbiehal. Môže sa stať čokoľvek a nechcem, aby to potom vyzeralo že sa nám niečo nepodarilo.

Určite však intenzívne pracujeme na tom, aby sme boli v kontakte s našimi zákazníkmi cez sociálne siete, v tom vidíme obrovský potenciál.

Mojim želaním je, aby naši zákazníci ale aj všetci naši obchodní partneri boli s nami spokojní a vďaka našim produktom boli spokojní ich zákazníci s nimi. 

Ivo:

Neskromne musíme povedať, že od roku 2021 očakávame veľké veci. Pracujeme na novom koncepte, určite prídu nové produkty a ešte lepší eshop. Okrem toho plánujeme rozšíriť náš tím o nových ľudí, ktorí určite prinesú do InfiNuty nové nápady. Máme toho v hlavách veľa a momentálne naše mozgy pracujú na 200%, a preto veríme, že v roku 2021 posunieme InfiNuty na ešte vyšší level. Ale nechajte sa prekvapiť 😊




Zanechať komentár

Predtým, ako sa príspevky zobrazia, budú schválené.